FORSIDEN | WEB-TV | ARTIKLER | SELVBETJENING | OM SITET | LÆS OP | REN TEKST | SITEMAP |
Søg

Region SyddanmarkTil forsiden

Kontaktpersonopgaver i kommuner

Alle borgere bliver tildelt en kontaktperson, som er bindeled imellem borgeren og evt. pårørende i forhold til det kommunale system.

En borger kan dog have en kontaktperson inden for sygeplejeområdet og en kontaktperson inden for hjemmehjælpsområdet, idet det kan være to forskellige organisationer.

Kontaktpersonens ansvar og arbejdsopgaver
I samarbejde med borgeren:

  • Hovedansvar for at sikre et sammenhængende forløb i forbindelse med pleje og omsorg, både internt og eksternt i organisationen
  • Ansvarlig for den skriftlige dokumentation, ajourføring af samarbejdsbogen
  • Arbejde tværfagligt og holde sig ajour med kommunens øvrige tilbud til borgeren
  • Efter ønske fra borgeren være formidler til øvrige samarbejdspartnere, f.eks. visitationen, sygeplejersken o.lign
  • Informere borgeren ved behov og indgå i et tæt samarbejde med både borgeren og pårørende.

Siden er sidst opdateret 19-03-2012.
Kontakt Sundhed

Region Syddanmark | Damhaven 12 | 7100 Vejle | Email: kontakt@rsyd.dk | Tlf: 76 63 10 00 | Fax: 76 63 20 00