Dette er tekstversionen af Klagevejledning
Klik her for at komme til den grafiske version af Klagevejledning

Forside - Om sitet - Læs op - Sitemap


Klagevejledning


Medarbejderne i Region Syddanmark bestræber sig på at yde patienterne den bedste behandling og pleje. Vi sætter kvaliteten i højsæde og arbejder på at skabe tryghed i behandlingen på vores sygehuse og i psykiatrien.

Hvis der alligevel opstår situationer, hvor du overvejer at klage, kan du få hjælp til at sikre, at klagen kommer det rigtige sted hen.

Patientvejlederne kan også hjælpe dig med at komme i dialog med det sundhedspersonale, du har været i kontakt med.



3 slags klager
Hvis du ønsker at klage over forhold på sundhedsområdet, skal du være opmærksom på, at der er flere klageinstanser. Indholdet af din klage afgør, hvor du skal sende klagen hen.

Der skelnes mellem:


Hjælp og vejledning
Du kan få hjælp til at finde vej i klage- og erstatningsspørgsmål hos patientvejlederne i Region Syddanmarks Patientkontor. Patientvejlederne  der kan også hjælpe dig med at udforme klagen.

Patientvejlederne har tavshedspligt, og du kan henvende dig anonymt, hvis du ønsker det.

Du kan læse mere om patientvejlederne her.

Klager over forhold i behandlingspsykiatrien
Se vejledning om klager over forhold i behandlingspsykiatrien




Region Syddanmark - Email: kontakt@regionsyddanmark.dk