Udviklingsstrategi 2024-2027: Sammen om fremtidens Syddanmark

Et enigt regionsråd har 18. december 2023 vedtaget den nye regionale udviklingsstrategi ”Sammen om fremtidens Syddanmark”. Strategien skal bidrage til at skabe de optimale rammer for det gode liv i Syddanmark.

Udviklingsstrategien er blevet til i dialog med borgere, kommuner og andre samarbejdspartnere. I dialogen har der været fokus på, hvilke forandringer parterne i fællesskab ønsker at skabe. Der blev særligt peget på grøn omstilling og mental trivsel som vigtige udfordringer og potentialer at arbejde med frem mod 2027, men også emner som kompetencer, sammenhængskraft og internationalt samarbejde er en del af den nye strategi.

Den nye regionale udviklingsstrategi træder i kraft 1. januar 2024 og løber indtil slutningen af 2027.

Hør udvalgsformand Michael Nielsen fortælle om den nye udviklingsstrategi